Jan Giveaway + BW by lieyzanordin



HADIAH-HADIAH

1. 1st prize akan dapat cash RM100 dengan beberapa pilihan buku
2. 2nd prize RM50 dengan touch&go voucher
3. Special gift untuk 5x blogger
4. Mistery box untuk 3x blogger

Untuk mistery box ni special sikit. Aku nilai sendiri based on value yang aku suka. Hints? (macam mana dia repost GA ni or macam mana cara komen)






Giveaway Tahun Baru 2020 Mamapipiedotcom


Giveaway Tahun Baru 2020 Mamapipiedotcom. Dah lama mama tak buat giveaway memang teringin nak buat tapi tak berkesempatan pula. So, sempena hari lahir mama yang jatuh pada 1 January yakni Tahun Baru yakni Hari ni, maka mama nak lancarkan Giveaway Tahun Baru 2020 Mamapipiedotcom. Jemput sama-sama meriahkan. Sebelum tu mama nak ucapkan selamat tahun baru 2020 kepada semua. Sekejapan aje kita dah di era 2020. Tetiba teringat pula Wawasan 2020 yang dilancarkan masa sekolah dulu. Macam tak percaya kita dah sampai ke tahun itu..

 http://www.mamapipie.com/2020/01/giveaway-tahun-baru-2020.html


Syarat-syarat Penyertaan Giveaway Tahun Baru 2020 Mamapipiedotcom


  1. Terbuka buat blogger yang menetap di Malaysia bagi memudahkan urusan pos. Sorry buat blogger negara jiran kalau mama buat segment bolehlah join nanti ye.
  2. Buat satu blog post bertajuk "Giveaway Tahun Baru 2020 Mamapipiedotcom". Tepek banner di atas beserta link ke post ini juga ye. Dalam post tu korang kena nyatakan hadiah nombor berapa yang menjadi pilihan korang. Mama akan randomly pick pemenang berdasarkan hadiah yang dipilih. Total ada 4 Hadiah.
  3. Wajib Follow blog mama: http://www.mamapipie.com
  4. Wajib Follow FB page: https://m.facebook.com/mamapipie/
  5. Wajib letak blog http://www.mamapipie.com dalam bloglist korang (ini mama akan check satu-satu).
  6. Wajib Subscribe YouTube: https://m.youtube.com/channel/UCeU4OMTRsXMlU3WNy-FJUUA
  7. Digalakkan Follow Media Social Mama (ni tak wajib) || FB | Twitter | Instagram |   
  8. Tinggalkan link pernyertaan korang di post ini.
  9. Pemilihan pemenang akan berpandukan En Random.org atau terpulang jika mama tetiba rajin nak pilih secara manual, mama akan pilih secara manual.

Tu je lah. Mudah saja kan. Bagi sesiapa yang ada masalah untuk nak buat perkara di atas dengan alasan munasabah mama tetap akan terima penyertaannya. Dun worry OK!


Hadiah Giveaway Tahun Baru Mamapipiedotcom 2020


Hadiah akan diberikan bagi 4 orang peserta bertuah. Setiap peserta akan di pilih berdasarkan hadiah yang menjadi pilihan korang.

Hadiah 1




Blouse design 1, warna kuning cair/cream. Free size Boleh refer size di bawah

Bahu 15
Dada 40
Ketiak 18
Labuh baju 30


Hadiah 2



Blouse design 2, warna peach. Free size Boleh refer size di bawah (sorry anak panah tu macam confusing sikit)

Bahu 15
Dada 40
Ketiak 18
Labuh baju 30


Hadiah 3



Set perfuma dan mandian Royale, Ada 3 barang dalam ni perfume, body mist Dan shower gel. Bau wangi u ol. Boleh jadikan hadiah buat yang tersayang juga ni


Hadiah 4


Wang tunai RM50 (akan terus bank in ke akaun korang)


Segment ini berakhir pada 31/01/2020 11.59 Malam.



kalau ada rezeki saya pilih hadiah no 4 lah. Hehehe






JANUARY GIVEAWAY BY AWESOME DREAMER



DUE DATE: 31 Januari 2020



Jan Giveaway + BW by lieyzanordin



jom join giveaway ni, hadiah menarik tauu



Sejarah Tradisi Krismas: Kristian atau Kafir ?



Sejak dulu, Krismas merupakan perayaan orang Kristian untuk menyambut hari kelahiran Yesus. Namun, kita mungkin tertanya-tanya bagaimanakah tradisi Krismas berkaitan dengan kelahiran Yesus. Contohnya, terdapat mitos tentang Santa Claus. Pada tahun 1931, sebuah syarikat minuman di Amerika Utara menjadikan Santa Claus terkenal dalam iklan Krismas. Dia digambarkan sebagai seorang periang, berjanggut putih, pipi kemerah-merahan, dan berbaju merah. Lama-kelamaan, dia menjadi lebih masyhur daripada Yesus “dan menjadi lambang rasmi bagi perayaan yang disambut pada 25 Disember,” kata Profesor Carlos E. Fantinati. Namun adakah terdapat masalah lain dengan perayaan Krismas? Untuk mendapat jawapannya, mari kita tinjau apa yang dilakukan oleh orang Kristian masa awal.

Image result for krismas


Menurut Encyclopedia Britannica, “Selama dua ratus tahun yang pertama dalam sejarah agama Kristian, sambutan kelahiran orang yang mati demi agama, atau sambutan kelahiran Yesus, mendapat banyak tentangan.” Mengapa? Orang Kristian memandang sambutan hari jadi sebagai tradisi orang kafir. Maka itu adalah sesuatu yang patut dihindari. Tambahan pula, Bible sama sekali tidak menyatakan tarikh kelahiran Yesus.
Walaupun orang Kristian masa awal menentang tradisi sambutan hari jadi, gereja Katolik memperkenalkan perayaan Krismas pada abad keempat M. Pihak gereja ingin mengukuhkan kedudukan mereka. Maka mereka menyingkirkan halangan utama, iaitu agama-agama kafir Roma yang terkenal serta perayaan mereka pada musim sejuk. Setiap tahun, dari 17 Disember hingga 1 Januari, “kebanyakan orang Roma mengadakan jamuan, bermain, berarak, menyertai pesta lain sambil memuja dewa dewi mereka,” menurut Christmas in America, oleh Penne L. Restad. Pada 25 Disember pula, orang Roma merayakan hari jadi dewa matahari yang tidak terkalah. Dengan memperkenalkan perayaan Krismas pada hari itu, pihak gereja dapat memujuk ramai orang Roma untuk merayakan hari jadi Yesus dan bukannya hari jadi dewa matahari. Menurut Santa Claus, a Biography oleh Gerry Bowler, orang Roma “masih dapat menikmati perayaan pertengahan musim sejuk.” Sebenarnya, mereka “menyambut perayaan baru dengan menggunakan tradisi lama.”
Jelaslah bahawa masalah utama berkenaan perayaan Krismas adalah berkaitan dengan asal usulnya yang tidak menyenangkan. Dalam buku The Battle for Christmas, Stephen Nissenbaum merujuk perayaan Krismas sebagai “perayaan orang kafir yang bertopengkan perayaan orang Kristian.” Maka, perayaan Krismas menghina Tuhan dan Anak-Nya, Yesus Kristus. Adakah perkara ini remeh? Bible bertanya, “Apakah hubungan antara kebaikan dengan kejahatan? Atau, apakah kaitan antara cahaya dengan kegelapan?” (2 Korintus 6:14) Seperti batang pokok yang tidak dapat diluruskan, perayaan Krismas yang berasal daripada agama palsu “tidak dapat diluruskan” dalam pandangan Tuhan.—Pengkhutbah 1:15.
credit : jw.org



Alhamdulillah, i got Google AdsSense !


Alhamdulillah, memang betul apa orang cakap. Kalau rezeki memang takpeenah salah alamat. Semalam rezeki husband dapat untuk youtube dia harini saya sendiri dapat for my blog. Gigil tangan nak menaip. Macam takpercaya je, bertahun tunggu harini baru dapat jawapan. 




Korang tahukan, perasaan gembira dia tu macam mana. Allah, taksangka sangat ! Walaupon baru dapat ni dia punya happy memang taktahu nak cakap apa. Thankyou semua bagi yang support blog saya. Saya hargai sangat 🙂 walaupon blog saya takterkenal macam blogger lain tapi saya tetap bersyukur. Alhamdulillah !! ❤️  kalau korang baik hati rajin rajin lah berkunjung ke blog saya & tekan ads yang ada ya. Terima kasih semua 🥰






I got mine ❤️






Planner 2020 Giveaway by Messarah

Planner 2020 Giveaway by Messarah




Happy birthday messarah. May Allah bless you always & be a good and kind daughter to your parents. Semoga dengan apa jua yang dilakukan berjalan lancar serta diredhai.




"1st Giveaway by YYSELLA"



6 DECEMBER 2019 - 31 DECEMBER 2019 




MINTAK SUPPORT & BANTU




Hi gais, Assalammualaikum 
disini saya ingin minta kerjasama anda semua support our new youtube channel. Niat husband saya untuk bantu bagi mana yang memerlukan. In shaa Allah, minta subscrube & tengok our previous video. Mohon bantu dan kita sama sama akan mendapat pahala.

jangan lupa subscribe ya & tinggal komen atau link untuk kita subscribe anda semua. semoga jasa baik anda semua akan dibalas oleh Allah s.w.t 









KISAH SERAM/MISTIK : HISTERIA



Kisah seram ini menceritakan kisah histeria yang menyelubungi kehidupan rakan alia. Video ni adalah kisah benar dari pengalaman seseorang individu yang terbabit. 

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi cerita seram ataupun ingin berkongsi cadangan bagi episod yang akan datang sila pm melalui instagram ataupun facebook kami. Semoga kisah kami kongsi ini bermanfaat & jadikan sebagai pengajaran. 


LIKE | SHARE | COMMENT | SUBSCRIBE 

#episod2 #mistik #histeria #exploremistik


KISAH SERAM/MISTIK : NENEK KEBAYAN






Kisah seram ini menceritakan kisah nenek kebayan yang menyelubungi hidup azrol. Video ni adalah kisah benar dari pengalaman seseorang individu yang terbabit. 

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi cerita seram ataupun ingin berkongsi cadangan bagi episod yang akan datang sila pm melalui instagram ataupun facebook kami. Semoga kisah kami kongsi ini bermanfaat & jadikan sebagai pengajaran. 


LIKE | SHARE | COMMENT | SUBSCRIBE 


#episod1 #mistik #nenekkebayan #exploremistik


Hi gais, kindly support my husband new channel. Mintak kerja sama subscribe, like & comment ya. Kerjasama anda hanya Allah swt yang boleh balas. Thankyou for support us. 

Giveaway-03 by Ematunz


Awakk, ohh awak. Ye awak si manis yang sedang skodengg blog saya ni. Jom join giveaway ke-3 oleh Ematunz . Cara nak join pun so simple. Senang mudah terr amatt, just kopipes dah settle. Nak join, klik gambar di bawah ye:





Hadiah:
Topup bernilai RM20
RM5 x 4 pemenang cabutan bertuah.



NEW VIDEO ON YOUTUBE #3





Hi gais, please support my channel. Dah ada video baru ni. Tekan link ni ya https://youtu.be/rzxDhwHHl3U . Dan jangan lupa subscribe ya, semoga kalian semua dimurahkan rezeki ❤️






Copyright © 2013 ATYY AZMI - All Rights Reserved - Template by Atyy Azmi