Cabaran 30 Hari : Day 7 - Sejauh Manakah Pendidikan Itu Penting Bagi Saya



Hari Ni Cabaran 30 Hari Ke 7 . . Sejauh Manakah Pendidikan Itu Penting Bagi Saya . . Ehem Ehem , Macam Mana Eak Nak Cakap ??


Semua Manusia Di Muka Bumi Allah Ni Perlukan Pelajaran . . Right ?? Belajar Untuk Hidup Bukannya Hidup Untuk Belajar . . Bagi Saya Pelajaran Ni Amat Penting Untuk Kita Semua . . Kalau Tak Ada Pelajaran Jadi Katak Bawah Tempurung Lah . . Ye Tak ??

Kita Takan Habis Belajar Sampai Bila-Bila . . Ilmu Itu Dimana-Mana Dan Bila-Bila Masa Sahaja Ada . . So, Kita Perlulah Berusaha Untuk Mencari Ilmu Allah Dan Dunia . . Pendidikan Penting Juga, Untuk Menggembirakan Ibu Dan Ayah Tentang Kejayaan Kita Dan Memiliki Pekerjaan Yang Bagus . . 





"Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

"Jangan memandang ke bawah (untuk mengetahui kekuatan tanah yang dipijak) sebelum memulakan langkah. Hanya mereka yang menetapkan pandangan mereka ke arah horizon yang jauh dihadapan sahaja yang akan menemui jalan sebenar."





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,
Ada Masa Komen Lagi ,

- Atyy Azmi -

Copyright © 2013 ATYY AZMI - All Rights Reserved - Template by Atyy Azmi