SERAM !!! . Taman Neraka Di Thailad . .






BangkokBerpesta tentunya bertujuan sebagai hal yang dapat menghibur diri. Namun kali ini Thailand mempersembahkan destinasi pelancongan yang cukup unik iaitu neraka. Taman ini bernama The Wang Saen Suk Hell Garden. Ini adalah sebuah destinasi pelancongan di Chonburi, Bangkok, Thailand. Taman ini memang menggambarkan neraka dalam versi agama budha. Di pintu masuk para pelancong memang disambut dengan tulisan Selamat datang di neraka. Selain itu yang lebih menyeramkan lagi adalah adanya adegan penyeksaan yang menakutkan seperti seksaan di neraka nanti.


Pelancong boleh melihat semua hukuman yang diberikan kepada manusia yang berdosa. Misalnya, patung yang menyerupai manusia itu direbus di dalam kuali bersalut tembaga. 


Ada juga hukuman manusia yang di makan hidup-hidup oleh anjing neraka serta ada jugapatung yang kurus tulang rusuknya akan kelihatan menonjol. Bukan hanya siksaan yang dipaparkan namun banyak kata-kata bijak yang dipaparkan agar kita mengingat mengelakkan melakukan dosa 















Ya Allah Takutnya, Macam Ni Ke Keadaan Di Neraka Nanti . . Semoga Kita Di Jauhi Segalanya Ya . . Allahuakbar , Takutnya Nak Melakukan Dosa . . 











5 comments:

  1. ada juga taman tema yang menyeramkan camni ye..tapi ramai juga yang tak sedar2 walaupun tahu dosa tu akan dapat pembalasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita Doakan Sahaja Supaya Mereka Berubah Ke arah Kebaikan Ye

      Delete
  2. kalau tengok kat dunia pun dah takut macam kat akhirat nani ye. tentu lagi takut. minta jauhlah dari api neraka.

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,
Ada Masa Komen Lagi ,

- Atyy Azmi -